Wpis jest drugą częścią artykułów o optymalizacji skrzynki e-mail. Dokładne linki i kolejność artykułów znajdziesz w dalszej części wpisu.
Jak walczyć ze spamem?
Cykl „Odzyskaj kontrolę nad swoim czasem”
Oto artykuły opublikowane w ramach cyklu „Odzyskaj kontrolę nad swoim czasem”. Kolejność lektury dowolna
W skład cyklu wchodzą (brak linku oznacza, że artykuł jest w przygotowaniu):
- Jak osiągnąć work-life balance i dlaczego mamy z tym problem?
1. Getting Things Done dla każdego - Optymalizacja skrzynki e-mail:
1. Jak zorganizować skrzynkę e-mail – pierwsze kroki
2. 10 minutowy e-mail – nasza broń do walki ze spamem - Optymalizacja telefonu i komputera
1. Jak ograniczyć korzystanie z telefonu - Jak przechowywać informacje i nimi zarządzać:
1. Evernote – prosty sposób by przestać zapominać o ważnych sprawach - Po co Ci program do zadań i jak go używać:
1. Jak korzystać z Nozbe i mieć wszystko pod kontrolą - Jak zarządzać kalendarzem
- Eliminacja i automatyzacja
- Kształtowanie dobrych nawyków i eliminacja złych
- Ustalanie planu działania i skuteczna realizacja
- Ograniczanie złych treści i wybór właściwych
- Rozwój ciała i umysłu
- Jak dobrze odpoczywać
- Właściwy sen
Czym jest 10 minutowy e-mail?


Teraz wystarczy wpisać tymczasowy adres oraz pozostałe dane (tu wpisujemy to co chcemy).


Po wszystkim wystarczy wiadomość otworzyć i pobrać to czego potrzebujemy.

I to wszystko. Teraz skrzynkę można zamknąć, on wygaśnie i nie otrzymamy żadnej promocyjnej wiadomości na naszą skrzynkę 🙂
Warto pamiętać o tym, że portale internetowe walczą z usługami typu 10 minutowy e-mail. Może pojawić się sytuacja, ze e-mail nie zostanie przyjęty lub wiadomość nie dotrze. Wtedy należy użyć innej skrzynki. Wynika to z tego, że trwa tu ciągła rywalizacja – portale banują skrzynki, a te ciągle zmieniają adresy.
Jak zrezygnować z newslettera
Gdy otrzymujemy wiadomość w ramach newslettera to zgodnie z RODO strona wysyłająca ma obowiązek udostępnić nam możliwość wypisania się z takiego newslettera. Ta opcja znajduje się standardowo na dole wiadomości. Tutaj podam przykład z newslettera Marka Jankowskiego prowadzącego podcast Mała Wielka Firma. Opcja wypisania znajduje się na dole i nazywa się Wypisz się z listy adresowej.

Czasami opcja wypisania się z listy znajduje się również na górze wiadomości tuż obok danych nadawcy. Również wklejam poglądowo tę samą wiadomość:

Co zrobić jak nie ma opcji rezygnacji z newslettera
- Wejść w nasze ustawienia w danym portalu i stamtąd wyłączyć newsletter. Jeżeli nie znamy jednak danych logowania lub ta opcja jest dobrze ukryta to mamy problem. Polecam jednak od tego zacząć.
- Jak nie pomoże wyłączenie samodzielne to polecam napisać do takiego nadawcy wiadomość, że nie chcesz otrzymywać wiadomości i warto pogrozić RODO. Z doświadczenia wiem, że jest to bardzo skuteczne, a nas nie kosztuje to praktycznie nic. Polecam próbować 🙂
- Jeżeli nic innego nie pomaga to można po prostu zablokować danego nadawcę przez opcje w Gmailu. Wystarczy nacisnąć trzy kropki w prawym górnym oknie wiadomości i wybrać Zablokuj oraz przy okazji Zgłoś spam. Sprawi to, że wiadomości będą od razu wpadać w spam i ich nie będziemy ich otrzymywać w skrzynce głównej.
Zgłoszenie spamu jest skuteczne gdyż firmy obsługujące ruch w internecie uważnie śledzą zgłoszenia użytkowników i po otrzymaniu szeregu takich zgłoszeń maile takiego nadawcy automatycznie zaczną lądować w spamie również u innych użytkowników. Polecam to zgłaszać, pomożesz też innym 🙂
Podsumowanie
Proszę Cię o opinię!
Jeżeli to o czym piszę jest dla Ciebie wartościowe (lub nie) to proszę o zostawienie opinii w komentarzu. To dla mnie bardzo ważne i pozwoli mi się zmotywować do dalszej pracy Zachęcam też do dyskusji merytorycznej nad tym co piszę. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania i nauczyć się również na Twoich doświadczeniach.
Jeżeli uważasz, że to co piszę może być też przydatne Twoim znajomym to udostępnij ten wpis poprzez przyciski dostępne poniżej lub po prostu wklej adres bloga https://zyskajnaczasie.pl na swoje social media
Z góry bardzo Ci dziękuję i cieszę się, że doszedłeś aż dotąd. Widzimy się już niedługo przy kolejnym wpisie